torsdag, oktober 01, 2009

Åter på banan

Hej jag heter Johan och jag är tio år och idag är det Julafton för att jag har fått en ny kamera och det är jag så jätteglad för att jag inte helt kan sitta still :)

Okej. Det känns bra. Uppdaterad från en kamera som började halta, något modifierat innehåll (bytt en lins mot ett grepp) i väskan och en nytändning i skallen. Ja det känns bra, det ska bli kul!

Batteriet är på laddning nu. Sen får vi se hur lång tid jag behöver på mig att hantera maskinen innan något vettigt presteras. Det kan väl gå hur som helst, det här. Men ja, jag är jävligt nöjd med sakerna! Och försäkringsbolaget, skall tilläggas.

Nu ska jag bläddra lite i min nya bok och försöka få lite idéer så att jag kan se den där parken med nya ögon!

6 kommentarer:

k sa...

Fifan, you´re back on track!

Den där boken köpte jag i söndags på bokmässan, tillsammans med tvåan. Ut med dig nu i parken!

Johan sa...

Jag visste inte ens att den fanns när jag var på mässan, annars hade jag säkert letat upp den där. Nu fick jag nöja mig med en häftad :/

Tvåan är lika trevlig den?

Om en stund så bär det iväg!

Minna sa...

Den där boken köpte jag inbunden på bokrean för femtio riksdaler. Den är riktigt snygg!

Johan sa...

Jaha. En tredjedel av vad jag gav, plus att du fick den inbunden? Just rub it in :P

Snygg och informativ, om man orkar ta till sig all text. En plats i taget känns tillräckligt.

k sa...

Ja, de påminner väldigt mycket om varandra när jag bläddrade igenom dem, men jag har inte hunnit läsa texten ännu så får återkomma i frågan. Däremot blir man ju lite lockad att hitta sådana där ställen. När jag lyckats med att sno tillbaka min bil tänkte jag mig en utflykt till Ryd, där finns en bilkyrkogård värd att besöka. Sedan kan Jörnmark slänga sig i väggen :D

Johan sa...

Texten är rätt väldigt informativ och ganska mastig, men väldigt läsvärd. Och visst blir man sugen på att hitta såna där platser själv.

Bilkyrkogård? Häftigt. En sån skulle jag vilja besöka. Men var 17 ligger Ryd? :)

Idag fick jag höra att parken här ska rivas till förmån för nya bostäder. Hejdå gamla fina epoken :/