torsdag, oktober 15, 2009

Oberörd?

Det anstår en bloggare att någon gång lägga ut en larvig bild a la hej nu tar jag kort på mig själv i solglasögon och ser så oberörd ut jag kan. Vilket jag förvisso är.

Sekunderna senare klev jag ut i solen. Skön dag, bra promenad. Lunch på stan med Jerkoff, mannen med bröllopet. Trebarnsfar nu. Hur i helvete..? När hände det? Får veta att det är 6 år sen jag toastmastrade. Lätt strosande i hamnen sen.

Oktober förvånar mig i år. Vädret är bitande kallt med heldagsfrusna vattenpölar här och var. Men so far är det alldeles makalöst skönt. Hundrafallt hellre klart och kallt än grått och ljummet.

Piloterna behövdes idag.

4 kommentarer:

Nina sa...

Yeah, sådär ska det se ut! 8)

Ja, idag har det varit riktigt bra promenadväder. Själv har jag dock hittills lyckats missa frusna vattenpölar - men det är nog lika bra det.

Johan sa...

Haha, yes madame! Så ser det ut ibland :)

Och idag har vi raka motsatsen. Snö hela förmiddagen och blötsnö nu efter lunch..

Nina sa...

Näe, har du sett _snö_??? *chockad*

DEN är jag tacksam över att själv få slippa se så långt som möjligt..

Johan sa...

Ja. Värdelöst. Den får gärna vänta. Till 1:a advent ungefär. Helt skevt med snö på marken medan merparten av träd & buskar fortfarande trots allt är lövade.