lördag, oktober 17, 2009

Bloggtips - Fotorelaterat

Tänkte därför jag skulle dela med mig av ett högst varierat knippe skribenter/fotografer jag uppskattar särskilt. Med det sagt menar jag inte att de är absoluta favoriter (förutom en då), utan ca en handfull av dem jag gillar.

Petter

Plåtar en vardag som verkligen kan suga tag i en. Gillar särskilt det han gör i svartvitt och det polaroidinfluerade. Skriver dessutom fantastiskt spretigt, oväntat, naket utan att bli alltför påträngande.

EvelinaMaria

Den udda sårbara ömsinta tankfulla fågeln. Alltid så oerhört glädjande att se en ung människa som inte dragits med i ytlighets- och dumhetsracet, trots de många inläggen av arten såhär ser jag ut idag. Sammansättningen av text & bild är ibland rent lysande. Plus att redigeringen är tilltalande. Man får hopp om morgondagen av henne.

Camilla

Tar bilder jag bara kan drömma om. Hon är som en LP-skiva vars storhet man inte inser förrän efter 100 lyssningar. Men sen sitter den där, för gott, och man slutar aldrig imponeras. En absolut favoritfotograf. Scrolla och njut!

Bonus I: Nikon VS Canon
Bonus II: Landskap

Jag hittade en sko när jag var ute och gick idag och har inget emot att få tips om andra bloggar med någorlunda kaliber.

Vad gör skon här? Har den gått långt?

Bonus III: Skickliga vännen Annas blogg respektive fotosida.

2 kommentarer:

Minna sa...

http://lyckligaarabien.blogspot.com/

Gillar jag!

Johan sa...

Jamen just. Araben är duktig.
Danke för remindern!