onsdag, juni 10, 2009

Högtryck

Öppet hav, klarblå himmel, här och var ett fartyg på håll, lagom värme, lugn sjö. Frivakt med hopp & lek mellan 12-16. Törnens bästa dag, tvivelsutan.

1054
Nu på kvällen har vinden avtagit till noll och sjön lagt sig oljigt spegelblank. Hade man fått bestämma så hade mullret från motorerna tagits bort så inga andra ljud än den lätta fartvinden och vattnets forsande mot skrovet hörts. Men jag har en lösning på det: Om en stund går jag längst fram på backen och ställer mig, hundrafemtio meter från sot och buller, just i solnedgången med inget annat än ändlöst hav och horisont framför mig.

Lite Titaniskt sådär, tror jag det blir. Sen är det väl bara att leta upp en lastbil och göra den immig från insidan..

4 kommentarer:

Minna sa...

Med dig själv? :D

Johan sa...

Jag hittade ingen lastbil. Bara trailers :(

Minna sa...

Äh, då ska inte vara petig. Ta vad du får!

Johan sa...

Men jag hade ingen plåtsax med mig. Hytten var trevligare!