måndag, juni 22, 2009

Ashore once more

Jag skulle upp i fyren idag. Som inte får vara med på bild eftersom den var stängd. Gick ner på stan och satte mig i en park istället. Träffade en ännu surare kille.

Tar du en bild till smäller det!

Annars en fin dag med få moln på den Liguriska himlen. Blivit konverserad av några italianos som vanligt. Alla tycks dom bli jätteförvånade när jag ber dom prata engelska. Antingen är dom helt ovana vid foreigners här, eller så kan jag passera för en italienare själv.

Även om jag inte förstår ett ord av vad dom säger, så tycker jag mig ändå märka en öppenhet när dom kommer fram. Som att det alls inte är något konstigt att prata med främlingar här. Tonfallet är vänligt och självklart och nästan alla ler lite förläget men glatt och gestikulerar urskuldande när dom förstår att man inte talar deras språk. Sånt gillar jag.

I skrivande stund går vi utanför Korsikas ostkust, än en gång med kurs mot Tunis. Jag vill till Rom.

2 kommentarer:

tteezz sa...

Bär inte alla vägar till Rom? :)

Johan sa...

De säger ju det. Förr eller senare så hittar man väl dit, via många långa omvägar kanske. Jag tror bestämt på Rom i höst :)