onsdag, juli 29, 2009

Avmönstring

Det är en evighet sedan jag flög över Alperna i ett litet räddhågset propellerplan, fullt med affärsmän, men det är som igår jag stod lite vilsen och tafatt på fördäck, bland människor som kände både varandra och båten väl. Ändå var det samma dag.

Sedan dess har jag haft en sommar utan dess like på flera sätt – alla positiva.

Jag inbillar mig inte att jag är en erfaren och särskilt duktig sjöman ännu, men jämfört med mig själv den dagen för två månader sen är jag nu dag och då natt. Det här har, trots båttypen, varit en enorm lärdom och erfarenhet.

Men nu är det dags att knyta ihop sjömanssäcken för den här gången. Jag flyger hem idag.

2 kommentarer:

cocoon sa...

Grattis!

/cocoon

enannie sa...

Tack för kommentaren i min blogg. :) Jag blev glad. Lite extra kul med kommentarer från folk man inte känner, tycker jag. Hur hittade du till min blogg, om jag får fråga? :)
/Annie