fredag, juli 03, 2009

Trevligt

Jag vill meddela att Barcelona är en trevlig stad. Trevlig var lunchen vi tog här för två veckor sen, trevlig var kvällen igår. Tapas och rött lokalt vin är trevligt. Playan var trevlig, folket likaså. De ljumma nattvindarna, ljusen från skeppen och palmerna vid boardwalken var trevliga. Extra trevligt är när kapten nära nog skäller ut en för att man tar fram sin egen plånbok. Är du dum eller? Båten betalar, fatta!

Och med en budget på 1000 Euro för fem pers gick det ingen nöd. Jag önskar bara att jag kunnat planera det hela lite bättre. Då hade det varit jag som stod på Camp Nou igår och drömt mig bort med Magnificent och Moment Of Surrender.

Jag hoppas kunna komma hem lagom i tid för att se de irländska gossarna på Ullevi den 31:e juli istället. Det vore trevligt.

Ullevi? Camp Nou?

Fan också.

4 kommentarer:

malin sa...

Jo, trevligt verkar du allt ha det. Och sådant där ska alltså räknas in som utbildning??? Själv ser man fram emot fem veckor i Jokkmokk - möjligtvis som inneboende, möjligtvis som ensam campande på någon öde husvagnsparkering. Men de säger att de små orterna är de bästa när man stöter på allt ifrån lumbago, triggerfingrar och supraspinatustendiniter.

Jag är inte bitter... ;P

Johan sa...

Haha, ja.. men man måste väl få andas ut lite mellan varven?

Vad gör man i Jokkmokk i fem veckor? Se till att uppdatera bloggen, jag vill veta allting om de där sakerna som inte går att uttala :)

Härmed kallar vi dig för Tony!

Nina sa...

Helnice att du har det bra med vin, tapas och en massa euro!!

Johan sa...

En kväll att minnas, indeed!