onsdag, april 09, 2008

Lyckodos

En härlighet är att få besök av en vän. Byta ord och blickar, dela tankar och tid. Hon rörde sig i mina rum och det var behagligt.

Vi skrev vykort på italienska mitt inne i stan och postade dom med barnasinnet i behåll i en park. Vi såg en film mitt i natten som grep oss fundamentalt. Hon fick nyvaken bråttom till tågstationen och jag hoppas hon hann kliva ombord innan tåget rullade iväg mot hennes stad.

En tät innerlig famn möter en annan innan jag skiljer mig vid rälsen och vänder hem och stänger min dörr.

Det är tyst och svalt - fridsamt - som igelkottar.

16 kommentarer:

Åsa sa...

Jag saknar henne :/

Johan sa...

Jag har jag gjort det också. Fint att ses igen, det var det.

Nina sa...

Tjusigt!

Har egentligen inte så mycket med just det här inlägget att göra, men: jag är glad att se dej på nåt annat än Aftonbladet. Mer avskalat här - ingen AB-reklam (som har tendens att förstöra stämningen i de flesta av bloggar) osv. Du gör dej bättre i den här miljön. :)

Kul!

Hälsning,
Nina - Se dagen..

Anonym sa...

Snygg sida. Och orden; de kommer som vanligt briljant.

Ha det gott mannen!

Johan sa...

Nina: Tackar för dom orden :)
Det känns helrätt att ha flyttat på sig. I backspegeln känns AB väldigt.. torftigt.

Magnus: Tack, jag tyckte designen blev rätt ok.
Jag kommer inte skriva/publicera till närmelsevis så ofta som tidigare. Det skrivs bok istället. Håller den för utgivning, det vet jag inte, men det är vad jag gör nu.

Båda: Kul att ni hittade hit :)

Anonym sa...

nämen tjena :)
/tyrla

Anonym sa...

Hej

Kul att du inte slutat blogga helt :- )

Johan sa...

tyrla: nämen hej på dig du.

livet: nej det har jag inte :)
men det kommer bli, tror jag, ett annat tempo och mindre litterärt än tidigare.

Anonym sa...

Vad fint du f�tt h�r inne, med tjusig havsutsikt ocks�!

Jag har ocks� provat p� livet utanf�r ab, k�nt efter lite med t�rna, men snickrar nog ett litet slag till.. :)

Johan sa...

kenni: Ja, är här inte fint, så säg? För min del känns det helrätt att ha slutat där. Komma ifrån lekstugan och communitystämpeln som finns där.

Lycka till med snickrandet. Och meddela när du är färdig!

Anonym sa...

Är igelkottar kalla?! Jag har faktiskt aldrig känt på en igelkott...

Anonym sa...

Svar: Lite trist det där gällande tatueringarna, du har ingen tanke på att skaffa ;) haha.

Johan sa...

mary: Ja, på engelska. Coola djur, liksom. Fast dom sticks ju nåt bedrövligt.

sheena: Svarat hos dig (:

Anonym sa...

Svar: Sedär, inte illa! Bara att bestämma dig för ngn och sedan ha lite cash till hands, och göra det.
Jag har fyra stycken, där en av dem är lite större än dom andra.

Ja, variationen i text är rätt så stor då jag är en grubblare och tycker en jävla massa. Och lite van i PS är jag väl, men det finns massa kvar att lära!

Anonym sa...

Jaha på engelska, visste inte att vi talade det här;)

Johan sa...

sheena: svar hos dig.

mary: nej inte vi; igelkottarna :)