torsdag, april 24, 2008

Dag och natt

Boken har idag nått sin första beställare och min tillika medarbetare. Den ska ramla in hos övriga inom kort också om den inte redan gjort det. Och den bör trilla in hos alla andra snart också!

Själv beställde jag i förrgår; hafver överseende med sena beställningar.

Den ska tydligen vara väldigt fin, säger hon som hållit den i sin hand. Det tror jag på. Hon snickrade duktigt efter mina direktiv! Sedan hur läsvärd den är, är inte jag människa att avgöra.

För övrigt idag, om man tittar riktigt noga, kan man se hur lönn och andra växter ändrar färg i parken utanför mitt fönster. Det hörs nästan till och med. En sådan dag måste klädseln bli lätt. Inte helt kompromisslöst dock. T-shirt och mössa alltså. Men jag hittar fortfarande inte mina piloter, vilket stör mig. Jag ser ut som en närsynt japan så här års som jag går omkring utan dom.

Det var gott ändå att dra fram genom stan förut. Våren märks inte bara i min park och på mina ögon och bara armar; jag hörde 6-7 språk mellan Sagerska Palatset och Mynttorget vid lunchtid. Två månader kvar till midsommar, stan är full av blommor och språk och det är redan ljust vid nio på kvällen. Slank sedan ned i Gåsgränd och landade på trevliga Jerusalem Kebab. En angenäm tanke, den ljusa, att umgås med vid det lilla torget utanför etablissemanget.

Inatt vann jag 170 miljoner på Jack Vegas och hånglade med Paris Hilton på pojkrummet. Hon tyckte jag var skäggig och fattig men ville gifta sig ändå.

En bättre dag än natt.

9 kommentarer:

Minna sa...

Den är läsvärd och rolig att bläddra i, helt klart. Du gör dig bra på papper får jag lov att säga.
:)

Johan sa...

Nu blir man ju generad. Otroligt roligt att du tycker det :)

Åsa sa...

Har du kollat i bilen, eller ringt mamma och frågat om de är där?

Den ÄR fin och även fått gott betyg av grafiken tillika kombon här hamma :)

Johan sa...

Jag vet att dom satt i nyllet på mig på väg hit från mamma senast, tyvärr.

Då får vi lita på henne :)

Anonym sa...

Får väl köpa den då! :)

Svenska spel har ju gett mig lite extrapengar att spendera... :)

Elin sa...

det enda jag är liiite besviken över är att den första upplagan aldrig hann publiceras ;)

men jag har bläddrat i den och ska snart krypa ner i sängen och börja läsa..äntligen :)

Johan sa...

Cobra: Jamen det tycker jag absolut. Har du vunnit på lotto, inte 170 miljoner väl? :)

Elin: Det var tur det tycker jag, det hade sett helt knasigt ut. Happy reading :)

Anonym sa...

1. Grattis!
2. Se upp för ekorrar i lönnen.
3. Semiutilitarist?

Anonym sa...

Nja? ..how come? Hoppas kvällen blir bättre :)