onsdag, september 02, 2009

Saferide

För sisådär femton år sedan var jag grym på att köra både Stridsbåt och G-båt. Sen inträffade Militär Utgång Civila Kläder och jag har inte rört en jetdriven båt efter det. Inte förrän idag.

Fartygen jag rattat har mest varit jullar, ekor, en och annan pulpet och det senaste året båtar av lite större slag. Så nervositeten fanns där i bakgrunden imorse när vi övade lite Man Over Board. Men en kvart bakom ratten på FRB’n och jag upptäckte att det var som att cykla. Det var dessutom svinkul att plöja hänsynslöst genom meterhög gammal och ny sjö i årets första höstregn, även om det var lite larvigt att behöva tvinga på sig överlevnadsdräkt och kravallhjälm. Och jag är inte så överförtjust i att firas ned från 25 meters höjd, dinglande i luften och livet helt beroende på att materialet är i god kondition.

Men japp, jag är fortfarande grym på att manövrera snabba jetbåtar!

2 kommentarer:

k sa...

Kan tänka mig att det var ett välbehövligt avbrott ifrån den sävliga färjan :D

Snabbt är kul även om det sker säkert!

Johan sa...

Ja, det var väldigt välkommet. Riktigt pigg var båten också. Mycket roligt :)