lördag, september 26, 2009

Djävulen Och Jag

Ibland behöver det inte vara svårare än såhär:

Ut och brottas med tankarna en stund. Hem och klipp gräs, städa, duscha, göra sig fin. Sen sätta på musiken, den rätta.

Höj!

Och medan vi inväntar kvällen och middagen som inleds med champagneglas a la antites för 645 spänn styck höjer vi lite till. Helvete vad skönt med den rosslande penetrerande rösten, igen.

Vilja, Lust, Energi!

Nån dag ska jag köpa det där huset i avskildhet vid kusten och inreda en hel vägg med högtalare som kunde blåsa iväg en åskstorm om så vore.

Förrädare förenen er
Här dansar vi i smuts
Förrädare föröken er
Vi tillber allt som kallas lust

Bara för min skull kommer, inte Lucifer denna gång, men väl varenda människa.

Och det är bara Lilla Jag.

2 kommentarer:

Björn sa...

Längesen sist tusenbro. Jag följer dig fortfarande.

B.

Johan sa...

Trevligt att ses B. Jag håller ett öga på Vintercyklisten, lita på det.