måndag, september 28, 2009

Dagen D

Några pip i mobilen, en signal, en hälsning.

Sedan nya kängor mellan mig och golvet, de snyggaste jag någonsin ägt. Sköna blåjeans med perfekt passform och färg. Vit t-shirt och enkel kavaj. Kortklippt, skäggstubbig, pigga ögon. Knappt att jag kände mannen i spegeln men jag tyckte om vad jag såg.

Jag mötte en lyckans vän där som gav mig en varm kram och jag kunde sedan utan svårighet le när jag gick igenom ångestens tempel - köpcentrat.

Så till matbutiken i kvarteret. En mindre men aldrig så god middag skulle ändå anordnas ikväll, trots att de stora fyrverkerierna gick till himlen i lördags. Trivsamt, enkelt, underbart.

Födelsedagen har varit modest stilren utan de större festernas förtecken. Det verkar som att jag är helt okej igen och jag tackar mina nära för den här dagen.

Faktiskt mer än ok - jag är lugn och lycklig.

Inga kommentarer: