tisdag, september 08, 2009

Mot kamerabutiken!

Jag hade en gång en kamera. Med den kunde man ta fina bilder.


Inloppet till Grisslehamn. Vid horisonten, Åland fotat med Sony Ericsson W890i.

Min mobil kan spela musik på ett anständigt sätt, men verkligen inte ta bilder värda något namn. Det blir en D90 eller D300 av allt att döma. Samma optik som innan, suveräna Nikkor 16-85.

Idag om en vecka exakt på timmen är jag i Stockholm. På land. Med 41 dagars ledighet framför mig. Utan några måsten, what so ever. Med en inplanerad resa, stundande födelsedag, och ny lägenhet på gång.

Hur tror ni det känns efter ett drygt kvartal till sjöss?

4 kommentarer:

Nina sa...

Ja, en vettig kamera måste du ju ha, mannen!
41 dagar i ledighetens tecken låter inte dumt. Inte dumt alls.

Jag..gissar att det känns mer än lovande.

k sa...

Som landsjuk Bambi på fastmark?

Nejdå, som fantastiskt*41 menar jag såklart :D

Hanna sa...

Aaa du är också kamera-handikappad? Mitt stora problem är att jag vill ha en digital systemkamera men aldrig har råd till detta. Köper heller ingen billigare eftersom jag som sagt "sparar" till en rejäl en. Då blir det mobilen med 2 mega pixel.

Johan sa...

Nina & Kine, ja det känns fantastiskt, men nu är jag rejält trött. Känner mig helt tom på energi, men det är en skön trötthet.

Hanna, ja det är jag och det är inte alls roligt. Jag har en ny på gång (den gamla försvann i Marseille), men kommer inte få fatt på den förrän om ett par veckor.

Hoppas du lyckas spara ihop snart! Det låter som en bra plan att köpa en rejäl när du ändå går till butiken.