söndag, februari 08, 2009

Fritt fall

Vi testade livbåten skarpt här i hamnbassängen ikväll. Lite nervöst, men mest förväntansfullt. Tyvärr var det för mörkt för att filma/fota + att jag satt i båten, men jag hittade ett "tvillingklipp" på youtube:


Dom två dödstysta sekunderna mellan rampen och nedslaget är goda kandidater att vara dom längsta i mitt liv. När vi sedan landat, tuffat runt lite i bassängen och till slut fått upp oss själva och båten stod vi där på däck, tre killar mid-30, och bara garvade. Igen igen, ylade vi som småbarn på Liseberg. Överstyrman tyckte tråkigt nog att det räckte med bara ett test.

4 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Vilken känsla! Liseberg? Hallå...

Minna sa...

Var det läskigare än Fritt fall på grönan? Var det någon som sa till dig alldeles innan att någon annan hade fått benen avkapade i just en sån livbåt?

Johan sa...

Magnus: Hallå, ja. Ungefär så.

Minna: Haha, bästa nånsin!
Nja, njo.. jag vet inte. Det läskiga var väl att vi hade bytt några viktiga delar på den och inte visste riktigt om det alls skulle funka. Klart jag sa att allt skulle gå åt helvete. Den fjärde personen ångrade sig ju planenligt innan "releasen" och var rätt spak efteråt :)

k sa...

Ha, här har du forslats runt på de stora vilda haven och så är det världens grej att plumsa i med en liten livbåt, hallå? ;P