måndag, februari 02, 2009

Ankring

Position:
N55°59,4’
W003°01,3’

Så, nu kan ni ta fram kartböckerna och knåpa fram var jag kommer sova inatt, era kartnördar. Eller så nöjer ni er väl med att jag ligger väderskyddat strax utanför ett översnöat Edinburgh och trycker. Vi ska gå längre in i floden här, upp till Falkirk, men det blir först på onsdag. Just nu är det bara skönt att ligga i lä.

Det här dygnet, det var besvärligt. Hade bestämt mig för att skriva ner umbärandena som bjudits, men jag är helt slut. En sjöman älskar havets våg? Människan som skrev den sången har inte gått Nordsjön i början av februari, den saken är säker.

3 kommentarer:

Minna sa...

Meh! Jag har ju bara fått en kartbok över sverige. Snålis!

Magnus Thorn sa...

Det är hårt på havet. Tryck i lä, det låter sunt.

Take care out there.

Johan sa...

Minna, nu luras du allt. Det var väl en världsatlas?

Magnus: Hårt men friskt. Vi tar det lugnt, må ovädret ha bedarrat!