onsdag, januari 21, 2009

Snabba ryck

Mja, i Sverige igen då. Kom i måndags och har styrt upp lite saker, bl.a. sålt bilen och sovit. Hade räknat med ett par veckors ledigt innan någon ny båt dök upp bakom hörnet. Men Elin, min otroligt snälla och hjälpsamma favorit, på SUI lyckades styra upp en häck på bara en dag. Så nu bär det iväg på söndag igen.

Nån som minns programmet Landgång, med Anne Lundberg och den sympatiske kocken German Zamudio, som filmades på M/T Navigo? Det är den båten som gäller denna gång. Inga heta breddgrader trafikeras, men jag får istället ett seriöst rederi och en båttyp jag är intresserad av. Det känns verkligen kalasbra, även om ledigheten bara blev en knapp vecka!

2 kommentarer:

Minna sa...

Synd att han inte är kvar, kocken. han verkade vara riktigt bra i köket :)

Det finns inget bambu kring nordsjön. =/

Johan sa...

Tycker jag också, men kanske har dom funnit en värdig efterträdare. Låt hoppas.

Ingen värme alls. Men det blir nog bra ändå tror jag :)