lördag, januari 24, 2009

Nygammal musik

Nog för att det är roligt att upptäcka ny musik, men ännu roligare är det att hitta ett helt album man aldrig hört med ett band man verkligen uppskattar. Layne Staley dog -02 och ersattes av en klåpare. Men plötsligt är det som Alice In Chains i originaltappning släppt en helt ny platta + en massa demoinspelningar. Lite som om det skulle dyka upp glömda tejper med Lennon, Marley eller för all del Ebba. Man blir smått euforisk!

Spotify är fan så bra. Hur klarade man sig innan liksom? Nog det mest praktiska i musikväg sen Mp3-spelaren gjorde entré. Skulle förresten behöva en ny sån. Sen min mördargrymma Iriver E10 dog (på en tågstation) har musiklivet inte riktigt varit sig likt. Uppföljaren var ju rena skiten.

2 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Åh fan, jag ligger mil efter när det gäller Spotify osv, måste uppdatera mig där känner jag.
Och hemma igen; jag har följt dig över haven, måste vara en skön känsla, liksom att komma hem igen?
Nu inväntar jag Thåströms nya i mars.

Ha det gott mannen!

Johan sa...

En uppdatering a la Spotify är ett steg i rätt riktning, absolut.

Otroligt skönt. Sängen står still, golvet vibrerar inte, väggarna är tysta. Samtidigt är ju allt det där en del av vad man vill åt. Och på onsdag (nytt datum) bär det iväg igen.

Yes, ser fram emot en recension i mars då. Lagom till jag kliver av nästa gång kanske.

Ha det väl där uppe!