söndag, september 07, 2008

Dagarna går

Som om det skulle vara möjligt att dra ihop tre fantastiska veckor i några rader. Som om jag skulle kunna förklara en måndagslängtan och en brinnande iver efter loxodromer, gyron och deviationer. Som om jag alls skulle kunna klä den här söndagskvällen i den ordskrud den förtjänar. Den är bara för magnifik för att ens försöka, men så vackert det var där vi satt.

Imorgon lämnar jag transportör, sjökort och passare hemma. Ska istället jag ge mig på klaustrofobitest, rökdykning och förhoppningsvis napalm. Kanske kan jag ta några bra foton då. Sen, bortom elden, känner jag efter vad det är som egentligen bränns. Eller så låter jag bara bli. Jag gör det här till en skär händelsebok och lämnar mitt hjärta i blocket bredvid sänglampan.

Måtte jag bara behålla lugnet.

Inga kommentarer: