torsdag, september 11, 2008

Köksmönster

13 kommentarer:

Åsa sa...

Så macron funkar då eller är det en gammal bild?

Johan sa...

Det är en ny bild med gamla kameran. Syns det vad det är?

Elin sa...

har du diskat johan? ;D

dem där bilden skulle passa som tavla på min vägg :)

Johan sa...

Nej, jag diskar väl aldrig? Ledtråd: Det är innan måltiden :)

Elin sa...

ah..då är det ju vatten i en ny fin kastrull! men nä..du lagar ju aldrig mat så nu är jag nog fel ute igen ;D

Johan sa...

Det är vatten, men inte i nån kastrull. Så frågan är hur dom (dropparna) har fått en sån form? Dom är ju helt oregelbundna och det brukar väl inte vatten vara?

Nej men jag går ALDRIG på McDonalds heller ;P

Elin sa...

jag gissar på kondens efter att du varit lat och kört din mat i micron.

har jag rätt? :D

tyst, prata inte illa om mcdonalds ;D

Elin sa...

jag ångrar mig. jag tror att det är din mat som kondenserat mot aluminiumfolie, och dom vita strecken, det är lysrören i köket.

ibland är jag synsk. ;)

Åsa sa...

Nope, jag ser inte vad det är.. däremot ser jag en gubbe uppe i vänstra hörnet.

Du får nog skaffa dig ett annat objektiv så att du kan ta dina macrobilder hörrö, ska vi springa på stan någon dag eller?

Johan sa...

Elin: Duktig du är som listade ut det helt alldeles själv ensam ;)

Åsa:Haha, gubben ser jag också nu. Men ja det kan vi göra, tycker jag. Fast till nya kameran vill jag ha ett bättre zoomobjektiv.

Anonym sa...

hmm, nu ahr jag suttit och dörsökt lista ut vad detta föreställer, vatten i typ en smörgåsgrill är det närmaste jag kan komma:)

Tack så jätte mycket för kommantaren:) Ja, hur man komemr se ut efteråt är en världslig sak i samanhanget, jag har lite svårt att förstå det själv, att vi faktiskt har gjort en ny liten människa, man är hemslt nyfiken på vem det är:)

Anonym sa...

Jag tittar ner i kaffesumpen och ser att köksmönstret föreställer... silvervatten och ljusdagrarna är lysmaskar? :D

Mår du fortfarande som en knölis?

Johan sa...

Johanna: "Hemskt nyfiken på vem det är" lät fint tycker jag. Det måste vara olidligt spännande från tid till annan :)

Kenni: Haha, du är inte helt fel ute faktiskt.

Det är aluminiumfolie som legat över en middagstallrik i kylskåpet. Dom små utbuktningarna är kondensvatten från denna måltid. Och högdagrarna i varje kondensdropper är alltså diskbänkens lysrör :)

Vad jag undrar är hur dropparna fått sin oregelbundna form. Metallytan är i stort sett helt plan.

Och jag mår fortfarande oförskämt bra, jajjamän.