tisdag, december 09, 2008

Spotify

Vilken dunderjulklapp jag fick idag. Nog för att jag varit bekant med bittorrent och DC++ ganska länge, men Spotify ligger mil före. Bra ljudkvalitet, skön plattform, barnsligt lätt att arrangera spellistor, gigantiskt utbud, garanterat fritt från virus. Och det bästa av allt är att man kan lyssna utan några moraliska betänkligheter. Man vill ju som student gärna konsumera kultur (i synnerhet musik) och ändå ha råd att gå till ICA. För första gången någonsin tycker jag reklam (som är sällhörd) är befogat och nödvändigt.

Nu är jag ännu bara i startgroparna och borde väl ägna lite mer tid för att kunna göra en helt rättvis bedömning, men det här gjorde verkligen min dag. Kort och gott - Fantastiskt är vad det är. Alla borde spotifiera sig.

Tack för den presenten, Nina.

7 kommentarer:

Minna sa...

Jag vill väl också ha spotify! Jag har fått det installerat på min dator och allt men inte blivit betrodd med något eget lösen, taskigt väl? =/

Det är så nära men ändå så långt bort :D

Anonym sa...

Minna kolla din e-mail :)

Anna sa...

Jag vill också ha Spotify. Såg att det fanns någon blogg där man kunde "vinna" en inbjudan. Får väl kolla in där.

Nina sa...

Minna: Nämme? Hade ingen aning om att du ej hade det - du hade fått på studs annars, troo mej! :)

Anna: Har jag bara din mejladress så är problemet löst! :D

Nina sa...

Tror det kommer bli mycket lättare att få tag i såna där inbjudningar allteftersom tiden går (de släpper fler och fler), men ett tips är hursomhelst att man går in på deras sida (spotify.com) fyller i sin mejladress till dem så man hamnar i väntekön. Yeah!

Anna sa...

Nina, nu har jag mailat dig!

Lily sa...

Wow thats very wonderful I actually have detected a replacement app how to spotify premium apk
this app is nice and that i have started viewing it.Thanks for the assistance and suggesting the matter i'll travel with it.Keep business and writing new article.