torsdag, juni 05, 2008

Dagens Bohusläning

Varje dag på familjesidorna lyfter Bohusläningen fram två personer som för dagen blir myndiga. Det är alltid samma frågor och så gott som alltid samma svar. Det är den eller den bra skolan och den ena eller andra vettiga utbildningen. Det är sport, kompisar och eventuell flick- eller pojkvän som är fritidsintressen och framtidsplanerna går ut på att resa eller plugga vidare. Och alla är dom begåvade med allehanda goda egenskaper.

Karl-Filip Jakobsson, nybliven 18-åring från Uddevalla, skiljer sig från mängden. På bilden i tidningen idag ler han ett mysigt leende med basebollkepsen halvt på sned, en ordentlig snus på rätt plats och håret lite allmänt fladdrigt.

Vilken skola går du på?
-Jag har haft privatundervisning det senaste läsåret.
Vad gör du på fritiden?
-Jag samlar på frimärken, fiskar och umgås med frugan.
Vad har du för framtidsplaner?
-Att starta en musselodling i Landskrona.
Beskriv dig själv med tre ord:
-Empatisk, rar och smal.

Det är raka rör på Karl-Filip. Jag gillar honom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har man någon sorts smak måste man helt enkelt gilla Karl-Filip! Dessutom läste jag "empirisk" första gången, vilket nästa höjde honom ytterligare...
(Även om jag bestämt hävdar att empatisk är ett bättre egenskap än empirisk...)

(För övrigt har jag för mig att du gillade stormar. http://www.darkroastedblend.com/2007/12/ships-vs-big-waves.html)

Anonym sa...

Haha..självdistans, det låter hoppfullt :)

Johan sa...

Nixon: Rätt. Men empatisk är ett betydligt mer osympatiskt ord än empirisk. Framförallt inflationsdrabbat.

Fin sida. God peppning inför hösten ;)

Kenni: Eller hur. Musselodling i Landskrona, hur vet man att man vill ägna sig åt sånt och varför just där? Han lär väl driva med tidningen? :)

Anonym sa...

Jo, det är det som är så coolt att han bara vägrar svara som man förväntar. För honom dumma frågor, får dumma svar heter det ju :D

Johan sa...

Jamen precis.

Jag skulle scannat in bilden också. Han såg så himla nöjd ut med livet och sina planer :)

Anonym sa...

Hej! Jag är sedan länge god vän till karl - filip, vi har gått i skolan tillsammans och jag kan intyga att här har ni en retro kille! Vi bor båda två i Uddevalla och har haft många trevliga stunder tillsammans. Känns tråkigt att karl skall lämna oss för att förverkliga sin dröm i Landskrona.. Är ni mer nyfikna på karl så hör gärna av er, han uppskattar alltid när man ringer. 0707126770