måndag, december 21, 2009

3 av 8 till handlingarna

Tentorna avklarade, varav två klarade. Colreg får bli ett senare bekymmer, nu vill vi bara känna ledigheten - helst fri från varuhushets och plusgrader.

Det blir ett pass bland flyttlådor och funderingar på vad nyårsafton ska innehålla det närmaste. Kanske att man skulle se det som en kväll bland alla andra och vakna pigg första dagen på nästa år? Jag vet ju vad jag skulle vilja göra, men det är bara en barnslig dröm.

Mest firar jag att det äntligen är slut på mordiskt tidiga morgnar och sövande hemfärder. Känns som mer värdefullt än vilken fantastisk nyårsafton som helst.

Jag ska inte åka här nåt mer

2 kommentarer:

essim sa...

Mer barnsliga drömmar åt folket! Gör vad du kan för att infria den, tycker jag.

God jul och gott nytt!

Johan sa...

Jag lovar, jag ska göra det. För det är inte bara en barnslig dröm, det är en väldigt fin dröm också.

Detsamma essim. Må julen bli fin hos dig.