torsdag, juli 10, 2008

Ett bra besked

9 kommentarer:

Anonym sa...

Å du, grattis!!! Jag förstår att du firar. Jag ska dricka ett glas för dig! Kram på sig

Elina sa...

Haha! Jag kände det allt i tårna, att vägen kommer dig till mötes ;)

Skål säger jag från soffan med min Irish Coffee (Jameson, duger inte till annat tyvärr).

Elin sa...

jag kunde inte hålla mig, fick lov att smyga in i personalrummet och skicka iväg ett mess.. ;) och va du skrämde mig! ;P

kan inte dricka en irish för din skull eftersom jag ska jobba imorgon bitti men jag säger grattis en gång till :D

Anonym sa...

Nämen gratulerar!
Vad skönt att detta är klart..även om du nästan förväntade dig det så är ett bevis ändå ett bevis :D
..men examensbeviset är ännu snyggare :P

Jag vet inte om du har fått hem förberedande mattestudier alt som du kan ladda ned. Det är inte dumt att kolla lite om det var länge sedan du läste. Ni kommer att pyssla med kvadratkompletteringar, potenser och annat grundläggande. Jag känner en som påbörjade din utbildning samtidigt när jag började och vi hade liknande grunder i början, bara tjockleken på boken skiljde :/ (var tacksam)

Skål och grattis!

Anonym sa...

:)

// En Tjej

Johan sa...

Cobra: Tack du. Det blev rätt många glas, men redig är jag och kom iväg till jobbet igår iaf :)

Elina: Men Jameson är å andra sidan det enda som till fullo dugor till Irish. Och idag är det lördag, så vi säger väl och tack och skål igen? :)

Elin: Haha, ja men det var ju liet avsiktligt det där ;) Men nu är du så god och accepterar det senaste erbjudandet om lya i byn!

Kenni: Det har jag fått, eller ja.. erbjudande om sommarkurs, men det är jag inte alls sugen på. Har kanske helt tid och ork heller. Men jag befarar att matematiken kommer ställa till det för mig. Har visserligen läst en del matte på högskolan redan, men jag gissar att det här är något annat..

Har du nåt tips om var man hittar relevant material att studera? Och så klart, tack för grattandet och skålen :)

Anonym sa...

Jag tror att du i första hand bara behöver följa kompendiet. Det står förklaringar där (men räkna inte igenom allt, utan bara kolla så du vet vad det är frågan om). Sedan genomförs ju introkursen på skolan, så det du inte klurar ut kan du fråga om då. Jag läste A-E matte på komvux innan, men det var ändå en del nya sätt att göra samma saker på så att säga. Det var inte meningen att stressa upp dig, men det känns skönare att veta lite vad som kommer att komma. Men du är ju ändå där för att lära dig och har en massa klasskamrater som du kan bolla med! Det kommer att bli skitkul! Jobbigt och kul :)

http://www.math.chalmers.se/Math/kompendium/teknolog.pdf

Magnus Thorn sa...

Gratulerar mannen!

Johan sa...

Kenni: Det där ska jag definitivt sätta mig in i. Jag har inte läst matte på tio år eller nåt sånt, det lär behövas!

Kuggis: Tackar. Det känns mycket bra!