måndag, november 02, 2009

Simulatorkörning

Hopp & lek idag, igen. Dock med bestick, papperssjökort och överdrivet tighta avsättningar. Plus en hel del trafik som ARPA'n hjälper oss med.

Vi är på väg att runda Skagen med en liten produkttanker här, på väg mot England. Henrik är skipper denna resa och jag co-pilot. Medan andra går på grund eller kolliderar glider vi graciöst igenom varenda situation utan att behöva tänka tre gånger.

Fan vad skönt det är att köra båt med dig Johan, säger han.
Fan vad skönt att köra båt med dig Henke, säger jag.

Så skrattar vi lite överlägset och kör vidare på låtsas. Har man varit på en riktig brygga nångång ser man att här är extremt avskalat och instrumentfattigt, men dock funktionellt. Enkelt värre egentligen.

3 kommentarer:

malin sa...

"Du och jag Alfred" =) Verkar vara rätt trivsamt på skolan ändå.

Själv njuter jag av att rädda liv de sista dagarna..för att sen brottas med ångestladdad rapport i helgen. Deadline 23.50 på söndag. Visst ska man leva på gränsen? =)

Johan sa...

Dagar som dessa är det kul, trots okristlig uppstigning och pendling.

Haha, så klart. Vad vore annars kul om inte gränstänjning? Lycka till med deadline!

M sa...

En SÅN skulle jag vilja testa.
:-)

/M