måndag, januari 03, 2011

Dag 57

Alla papper påskrivna, dokument stämplade, omdömen givna. Nu återstår några vakter (dag & platt), hyttstädning och väskpackande.

Jag har kommit väldigt bra överens med besättningen och gjort bra ifrån mig, men känner ändå att jag (för första gången) fått omdömen i överkant. Det ser lite för bra ut, kan jag tycka.

Vi går över Biscaya nu. Vatten som är helt andra än senast. En kuling kommer från nordost, men utan tillräcklig styrka att störa nån sömn eller aptit. Det är bra.

Strax efter lunch imorgon når vi Atlantens sista waypoint och girar in i Engelska kanalen. Då hoppas jag på trafik och lite rolig avslutande båtkörning. Nog är det avslappnande med långa sjöresor, men döden i radarn vakt efter vakt är alltför sövande i längden. Desto roligare när det händer saker och man sätts på prov!

Men innan lunch hoppas vi på klar himmel i natt och imorgon bitti. Det är nämligen solförmörkelse på gång, dessutom i direkt samband med uppgången och ett par grader upp på himlen. Vore som en fin final på den här törnen, inte sant?

Sen säger jag; oh söte Gud, se till att snart ge oss lossningsorder och sätt oss alongside i samband med anlöpet så herr kapten slipper omboka våra flygbiljetter.

2 kommentarer:

kine sa...

Omdömen i överkant? Du är konstig ibland käre Johan :) Alla plus är ju plus och minus är minus, konstigare är det inte!

Johan sa...

Visserligen. Alltid kul med goda vitsord, men när det blir sådär väldigt väldigt bra urholkas trovärdigheten. Men jag antar att jag bara behöver träna på det där, att ta till mig positiva omdömen. Lära mig att de blev som de blev av en anledning.